Bel: 088 - 2012 123
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie moet ik benaderen bij vragen, bestellingen en eventuele klachten?

Bij vragen, bestellingen en eventuele klachten kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De afdeling klantenservice is te bereiken via info@apetito.nl en iedere werkdag (08.00 tot 17.00 uur) telefonisch op nummer 088 – 2012 123. 

Kan ik op ieder moment stoppen met de maaltijdservice?

Wij kennen geen afnameverplichting. U kunt dus op ieder moment beslissen dat u (tijdelijk) niet meer bestelt.

Maaltijden

Hoe worden de maaltijden ontwikkeld?

Bij het samenstellen van de maaltijden houden wij rekening met de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Dit is een hulpmiddel om gevarieerd te eten en een volwaardig voedingspatroon samen te stellen.

Kan apetito mijn vragen over voeding en diëten beantwoorden?

Onze gediplomeerde diëtisten helpen u graag verder bij vragen over voeding en diëten. Zij stellen desgewenst individuele dieetlijsten voor u samen.

Hoe worden de maaltijden eigenlijk ingevroren?

De maaltijden worden na het koken zeer snel ingevroren (shockfreezing). Zo blijven alle voedingsstoffen, waaronder vitamines, optimaal behouden.

Staan de maaltijden op internet?

Ja! Ons complete assortiment kunt u bekijken op www.apetito-shop.nl

Wat is de afmeting van de maaltijdschalen?

De afmeting van onze maaltijdschalen is 24 cm lang x 19 cm diep x 4 cm hoog. 

Prijzen en betalen

Waar vind ik de prijzen van de maaltijden?

Al onze maaltijden met bijbehorende prijzen zijn te vinden op www.apetito-shop.nl of op de prijslijst die u in uw informatiepakket heeft ontvangen. Bestelt u via een maaltijdservice dan verwijzen wij u voor de prijzen door naar uw maaltijdservice.

Krijg ik ook korting op mijn bestellingen?

Uw inschrijving bij een Thuiszorg Organisatie of SWO geeft mogelijk recht op korting. Onze klantenservice informeert u graag verder. Zorg dat u de gegevens van uw organisatie, zoals de naam van de organisatie, bij de hand heeft als u ons belt.

Wat kost een MikroTop magnetron?

De prijzen voor apparatuur kunt u opvragen bij onze klantenservice of bij uw maaltijdservice.

Hoe kan ik betalen?

De meest eenvoudige manier is ‘automatische betaling’. Hierbij machtigt u ons om het door u bestede bedrag maandelijks van uw rekening af te schrijven. U kunt de betaling binnen 56 dagen laten terugboeken en u kunt de automatische betaling altijd stopzetten. Dit alles zonder opgaaf van reden, zonder correspondentie, zonder telefoontjes. U blijft dus baas over uw eigen geld. Uiteraard kunt u ook betalen door het bedrag over te maken op ons rekeningnummer. Bestelt u via onze webshop? Dan kunt u betalen via iDeal of via een electronische machtiging.

 

 

Kom ik in aanmerking voor maaltijdservice subsidie?

Dit is afhankelijk per gemeente. Wij adviseren u dan ook om contact op te nemen met uw gemeente en te vragen naar de mogelijkheden.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Een bestelling plaatsen kan erg eenvoudig via www.apetito-shop.nl. Bestelt u liever telefonisch? De afdeling klantenservice is iedere werkdag (08.00 tot 17.00 uur) telefonisch te bereiken op nummer 088 – 2012 123. 

Ben ik verplicht elke week te bestellen?

Wij kennen geen afnameverplichting. U kunt dus bestellen wanneer u dat wilt.

Hoeveel maaltijden moet ik minimaal bestellen?

Voor vriesverse maaltijden hanteren wij een minimale hoeveelheid van 7 maaltijden of 1 dinerdoos per bestelling.

Mag ik ook meer dan 7 maaltijden bestellen?

Vanaf een minimale bestelling van 7 vriesverse à la carte maaltijden kunt u ieder gewenst aantal maaltijden bestellen.

Kan ik een bestelling ook wijzigen of annuleren?

Vriesverse maaltijden: een bestelling à la carte maaltijden kunt u tot 1 werkweek van tevoren wijzigen en annuleren. Een bestelling dinerdozen kunt u tot 24 uur van tevoren annuleren en wijzigen.

Wat betekent doos 1 en doos 2 op het bestelformulier?

Het invullen van het bestelformulier wijst zich vanzelf. Bij doos 1 en doos 2 vult u het artikelnummer van de dinerdoos die u wilt bestellen in.

Mag ik ook alleen soepen of desserts bestellen?

Soepen en desserts kunnen alleen in combinatie met het minimaal aantal maaltijden worden besteld.

Per hoeveel stuks moet ik soepen bestellen?

Bij een à la carte bestelling van minimaal 7 maaltijden kunt u zoveel soepen bestellen als u wenst.

Kan ik bij een dinerdoos ook 1 maaltijd veranderen?

Een dinerdoos wordt vooraf door apetito samengesteld en kan derhalve niet worden veranderd. Wij adviseren u dan à la carte te bestellen.

Zijn de grote portie maaltijden ook als normale portie te bestellen?

Dit is niet mogelijk. De inhoud van de maaltijdschalen is niet te wijzigen.

Mag ik ook fijn- en glad gemalen en gewone maaltijden door elkaar bestellen?

Fijn- en glad gemalen en gewone maaltijden kunt u door elkaar bestellen.

Bezorgen

Bezorgt apetito in heel Nederland?

apetito bezorgt haar vriesverse maaltijden in heel Nederland aan huis. Bel met onze klantenservice (telefoon 088 – 2012 123) voor vragen over levermogelijkheden.

 

Wie bezorgt mijn bestelling?

Uw bestellingen worden, zoveel mogelijk, door een vaste servicechauffeur van apetito bezorgd. Alle servicechauffeur hebben een interne opleiding gevolgd en hanteren de wettelijke hygiënevoorschriften. Tevens zijn al onze servicechauffeurs EHBO gecertificeerd.

Op welke dag en welk tijdstip komt de servicechauffeur mijn bestelling(en) bezorgen?

De dag en het tijdstip van bezorgen is afhankelijk van de route die de servicechauffeur rijdt. Bij uw eerste bestelling hoort u van onze klantenservice wat uw vaste bezorgdag , inclusief tijdstip (tijdsblok), wordt. Vriesverse maaltijden worden eenmaal per week bezorgd.

Worden extra kosten voor de bezorging in rekening gebracht?

Voor het bezorgen van de vriesverse maaltijden brengen wij geen extra kosten in rekening.

In welke verpakking ontvang ik mijn bestelling?

Vriesverse maaltijden worden per minimaal 7 stuks in een doos verpakt. Deze doos past in de meeste vriesvakken van een koelkast.

Moeten de vriesverse maaltijden in de vriezer?

De vriesverse maaltijden mogen niet ontdooien voordat u ze bereidt en moeten worden bewaard in de vriezer.

Wat moet ik doen als ik een andere maaltijd heb ontvangen dan ik heb besteld?

Wij verzoeken u in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice.

Bereiden (vriesvers)

Hoe bereid ik de vriesverse maaltijden en soepen?

De vriesverse maaltijden en soepen kunnen op diverse manieren worden bereid. De meest gangbare manieren zijn in een traditionele magnetron of in de apetito MikroTop magnetron. Verder is bereiding in de oven mogelijk. Klik hier voor meer bereidingstips.

Waarin verschilt de MikroTop van een traditionele magnetron?

Voor een eenvoudige bereiding van onze maaltijden en soepen kunt u ook kiezen voor onze MikroTop. Deze voorgeprogrammeerde magnetron kent bereidingsprogramma's die exact afgestemd zijn op onze maaltijden en soepen. De MikroTop is tevens als iedere andere magnetron te gebruiken. Klik hier voor meer bereidingstips. 

In de catalogus staat vermeld dat ik bij de MikroTop bepaalde maaltijden handmatig moet bereiden. Wat betekent dit?

Een klein aantal maaltijden kent geen bereidingsprogramma voor deze magnetron. U dient het wattage en de bereidingstijd, die op het maaltijdetiket staan, handmatig in te stellen.

Wat is de bereidingstijd in een traditionele magnetron?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke wattage u de magnetron in moet stellen en hoe lang de maaltijd bereid moet worden.

Moet ik de maaltijden voor het bereiden laten ontdooien?

De maaltijden mogen niet worden ontdooid voor bereiding.

Moet ik voor bereiding gaatjes prikken in de folie?

U mag geen gaatjes prikken in de folie. Wel moet u de folie van de maaltijdschaal aan alle hoeken zover openen dat de maaltijd iets te zien is. Vervolgens vouwt u de folie weer terug over de hoeken.

Waar vind ik de bereidingstijd van de vriesverse soepen?

De bereidingstijd van de vriesverse soepen vindt u in de catalogus onder het hoofdstuk ‘Bereiding’.

Kan een warme maaltijd weer worden ingevroren?

Zowel warm bezorgde maaltijden als vriesverse maaltijd die zijn bereid mogen niet meer ingevroren worden.

Nieuwsbriefinschrijving