Bel: 088 - 2012 123
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat moeten mijn cliënten en/of leden doen bij vragen, bestellingen en eventuele klachten?

Bij vragen, bestellingen en eventuele klachten kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De afdeling klantenservice is iedere werkdag van 08.00 tot 17.00 uur telefonisch te bereiken op nummer 088 - 2012 123.

Is het voor mijn leden en/ of cliënten mogelijk om op ieder moment stoppen met de maaltijdservice?

Wij kennen geen afnameverplichting. Klanten kunnen dus op ieder moment beslissen om (tijdelijk) te stoppen met de maaltijdservice van apetito.

Maaltijden

Hoe worden de maaltijden ontwikkeld?

Bij het samenstellen van de maaltijden houden wij rekening met de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Dit is een hulpmiddel om gevarieerd te eten en een volwaardig voedingspatroon samen te stellen.

Kan apetito mijn vragen over voeding en diëten beantwoorden?

Onze gediplomeerde diëtisten helpen u graag verder bij vragen over voeding en diëten. Zij stellen desgewenst individuele dieetlijsten voor u samen.

Hoe worden de maaltijden eigenlijk ingevroren?

De maaltijden worden na het koken zeer snel ingevroren (shockfreezing). Zo blijven alle voedingsstoffen, waaronder vitamines, optimaal behouden.

Staan de maaltijden op internet?

De vriesverse maaltijden uit onze catalogus kunt u ook op internet vinden. Via www.apetito.nl. kunt u onze dineren à la carte catalogus online bekijken of downloaden in pdf. Tevens kunt u de maaltijden bestellen via onze webshop www.apetito-shop.nl 

Prijzen

Wat kosten de maaltijden?

Vriesverse maaltijden zijn verkrijgbaar vanaf € 6,45 per maaltijd. Dit zijn prijzen zonder eventuele ledenkorting en inclusief bezorgkosten. Voor een volledig overzicht met prijzen kunt u contact met ons opnemen. Klik hier.

Krijgen mijn leden en/of cliënten ook korting op bestellingen?

Heeft uw organisatie een samenwerking met apetito? Dan hebben uw leden en/of cliënten mogelijk recht op korting. Onze accountmanager informeert u graag over de mogelijkheden.

Bestellen

Zijn klanten verplicht elke week te bestellen?

Wij kennen geen afnameverplichting. Klanten kunnen dus bestellen wanneer zij dat willen.

Is er een minimale afname?

Voor vriesverse maaltijden hanteren wij een minimale hoeveelheid van 7 maaltijden of 1 dinerdoos per bestelling.

Is het ook mogelijk meer dan 7 maaltijden te bestellen?

Vanaf een minimale bestelling van 7 vriesverse à la carte maaltijden kan ieder gewenst aantal maaltijden besteld worden.

Kan een bestelling ook gewijzigd of geannuleerd worden?

Vriesverse maaltijden: een bestelling à la carte maaltijden kan tot twee werkdagen van tevoren gewijzigd of geannuleerd worden. Een bestelling dinerdozen kan tot 24 uur van tevoren gewijzigd of geannuleerd worden.

Is het mogelijk alleen soepen of desserts te bestellen?

Soepen en desserts kunnen alleen in combinatie met het minimaal aantal maaltijden worden besteld.

Per hoeveel stuks moeten soepen worden besteld?

Zowel bij een dinerdoos als bij een à la carte bestelling van minimaal 7 maaltijden kunnen klanten zoveel soepen bestellen als zij wensen.

Kan bij een dinerdoos ook 1 maaltijd veranderd worden?

Een dinerdoos wordt vooraf door apetito samengesteld en kan derhalve niet worden veranderd. Wij adviseren dan à la carte te bestellen.

Zijn de grote portie maaltijden ook als normale portie te bestellen?

Dit is niet mogelijk. De inhoud van de maaltijdschalen is niet te wijzigen.

Bezorgen

Bezorgt apetito in heel Nederland?

apetito bezorgt haar vriesverse maaltijden in heel Nederland aan huis, muv de Waddeneilanden. Onze klantenservice (telefoon 088 – 2012 123) informeert klanten graag of de levermogelijkheden.

Wie bezorgt de bestelling?

Bestellingen worden, zoveel mogelijk, door een vaste servicechauffeur van apetito bezorgd. Alle servicechauffeur hebben een interne opleiding gevolgd en hanteren de wettelijke hygiënevoorschriften. Tevens zijn al onze servicechauffeurs EHBO gecertificeerd.

Kan ik maaltijden ook zelf bezorgen met eigen medewerkers of vrijwilligers?

U bepaalt zelf hoever onze service moet gaan. U kunt er dan ook voor kiezen om onze maaltijden te bezorgen met uw eigen medewerkers of vrijwilligers. apetito levert in dat geval de maaltijden warm of vriesvers aan op een centrale locatie, zodat u vanuit daar de maaltijden zelf kunt afleveren bij uw maaltijdgebruikers

Op welke dag en welk tijdstip komt de servicechauffeur bestelling(en) bezorgen?

De dag en het tijdstip van bezorgen is afhankelijk van de route die de servicechauffeur rijdt. Bij de eerste bestelling hoort de klant van onze klantenservice wat de vaste bezorgdag , inclusief tijdstip (tijdsblok), wordt. Vriesverse maaltijden worden eenmaal per week bezorgd.

Worden extra kosten voor de bezorging in rekening gebracht?

Voor het bezorgen van onze maaltijden brengen wij geen extra kosten in rekening.

 

In welke verpakking wordt de bestelling bezorgd?

Vriesverse maaltijden worden per minimaal 7 stuks in een doos verpakt. Deze doos past in de meeste vriesvakken van een koelkast. 

Moeten de vriesverse maaltijden in de vriezer?

De vriesverse maaltijden mogen niet ontdooien voordat ze bereidt worden en moeten worden bewaard in de vriezer.

Bereiden (vriesvers)

Hoe bereid ik de vriesverse maaltijden en soepen?

De vriesverse maaltijden en soepen kunnen op diverse manieren worden bereid. De meest gangbare manieren zijn in een traditionele magnetron of in de apetito MikroTop magnetron. Verder is bereiding in de oven mogelijk. Bekijk hier meer bereidingstips.

Wat is de bereidingstijd in een traditionele magnetron?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke wattage de magnetron ingesteld moet worden en hoe lang de maaltijd bereid moet worden.

Moeten de maaltijden voor het bereiden ontdooid worden?

De maaltijden mogen niet worden ontdooid voor bereiding.

Kan een bereide maaltijd weer worden ingevroren?

Vriesverse maaltijden die zijn bereid mogen niet meer ingevroren worden.

Nieuwsbriefinschrijving