Bel gratis: 0800 - 023 29 75
Geschiedenis

De geschiedenis van de apetito groep -
meer dan 50 jaar succes!


1958

Oprichting van „apetito Fertigmenü” (kant-en-klare maaltijd) door Karl Düsterberg . Hij kiest bewust voor vriesvers, de meest natuurlijke conserveringsmethode.


1969

apetito importeert, het in Europa dan nog onbekende, catering vanuit Noord-Amerika. Daarnaast is apetito de eerste die maaltijden op de markt brengt die specifiek voor kinderen ontwikkeld zijn.


1971

Ontwikkeling van het huidige „Tafeltje Dekje" samen met het Duitse Rode Kruis.


1989

Oprichting van het eerste buitenlandse dochterbedrijf in Nederland. Daarna volgen Engeland (1991) en Frankrijk (1996).


1998

Eerste „EMAS“ certificering. De EU Eco-Management and Audit Scheme (EMAS) is een managementtool voor bedrijven en andere organisaties om hun maatschappelijke prestaties te evalueren, rapporteren en te verbeteren. Een erkenning voor het integrale duurzaamheidsbeleid.


1999

apetito biedt als eerste onderneming bio-maaltijden voor kinderen aan.


2003

 

De eerste gerechten onder de merknaam apetito worden aangeboden via de retail (supermarkten).

 

2005

 

apetito Ltd. ontvangt de meest begeerde Britse ondernemersprijs, de „Queen`s Awards for Enterprise" in de categorie „Innovation" als erkenning voor de prestaties ophet terrein van maaltijden aan huis.

 


2007

Uitbreiding in Nederland met dochteronderneming Bonfait, producent van koelverse maaltijden.


2009

Als eerste aanbieder van vriesverse maaltijden in Duitsland, wordt apetito gecertificeerd naar de nieuwste kwaliteitsrichtlijnen van het Duitse „Voedingscentrum“, het DGE (Deutsche Gesellschaft für Ernährung).


2010

apetito treedt, als eerste Duitse levensmiddelenproducent, toe tot de Global Compact. Global Compact is een initiatief van de VN om partijen wereldwijd met elkaar te verbinden op het gebied van duurzaam ondernemerschap.


2012

apetito behaalt de 18e plaats als beste werkgever in Duitsland in de categorie "bedrijven met 501 tot 2.000 werknemers“ en was daarmee de beste nieuwkomer.

 

2013

Na 2010, behoort apetito ook in 2013 tot de top 3 van "Duitslands meest duurzame ondernemingen“. De Duitse duurzaamheidsprijs onderscheidt bedrijven die economisch succes combineren met sociale verantwoordelijkheid en de bescherming van het milieu om zo een positieve bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving.

 

Nieuwsbriefinschrijving