Bel gratis: 0800 - 023 29 75
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie moet ik benaderen bij vragen, bestellingen en eventuele klachten?

Bij vragen, bestellingen en eventuele klachten kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De afdeling klantenservice is iedere werkdag van 08.00 tot 18.00 uur telefonisch te bereiken op nummer 0800 – 023 29 75 (gratis).

Kan ik op ieder moment stoppen met de maaltijdservice?

Wij kennen geen afnameverplichting. U kunt dus op ieder moment beslissen dat u (tijdelijk) niet meer bestelt.

Maaltijden

Hoe worden de maaltijden ontwikkeld?

Bij het samenstellen van de maaltijden houden wij rekening met de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Dit is een hulpmiddel om gevarieerd te eten en een volwaardig voedingspatroon samen te stellen.

Kan apetito mijn vragen over voeding en diëten beantwoorden?

Onze gediplomeerde diëtisten helpen u graag verder bij vragen over voeding en diëten. Zij stellen desgewenst individuele dieetlijsten voor u samen.

Hoe worden de maaltijden eigenlijk ingevroren?

De maaltijden worden na het koken zeer snel ingevroren (shockfreezing). Zo blijven alle voedingsstoffen, waaronder vitamines, optimaal behouden.

Wat zijn Halal maaltijden? Welke maaltijden zijn dat?

Halal-maaltijden zijn maaltijden die voor moslims zijn toegestaan. Halal is een islamitische term en betekent in het Arabisch rein of toegestaan. Onze halal-maaltijden zijn bereid volgens de halal-richtlijnen. U vindt onze Halal-maaltijden in de catalogus onder de multi culti dinerdoos.

Staan de maaltijden op internet?

De vriesverse maaltijden uit onze catalogus kunt u ook op internet vinden. Hier kunt u onze dineren à la carte catalogus online bekijken of downloaden in pdf.

Prijzen en betalen

Waar vind ik de prijzen van de maaltijden?

Indien u de maaltijden bij apetito bestelt heeft u van ons een prijslijst in uw informatiepakket ontvangen. Bestelt u via een maaltijdservice dan verwijzen wij u voor de prijzen door naar uw maaltijdservice.

Krijg ik ook korting op mijn bestellingen?

Uw inschrijving bij een Thuiszorg Organisatie of SWO geeft mogelijk recht op korting. Onze klantenservice informeert u graag verder. Zorg dat u de gegevens van uw organisatie, zoals de naam van de organisatie, bij de hand heeft als u ons belt.

Wat kost een Mikrofix magnetron?

De prijzen voor apparatuur kunt u opvragen bij onze klantenservice of bij uw maaltijdservice.

Hoe kan ik betalen?

De meest eenvoudige manier is ‘automatische betaling’. Hierbij machtigt u ons om het door u bestede bedrag maandelijks van uw rekening af te schrijven. U kunt de betaling binnen 56 dagen laten terugboeken en u kunt de automatische betaling altijd stopzetten. Dit alles zonder opgaaf van reden, zonder correspondentie, zonder telefoontjes. U blijft dus baas over uw eigen geld. Uiteraard kunt u ook betalen door het bedrag over te maken op ons rekeningnummer.

Bestellen

Ben ik verplicht elke week te bestellen?

Wij kennen geen afnameverplichting. U kunt dus bestellen wanneer u dat wilt.

Hoeveel maaltijden moet ik minimaal bestellen?

Voor vriesverse maaltijden hanteren wij een minimale hoeveelheid van 7 maaltijden of 1 dinerdoos per bestelling. Warme maaltijden worden dagelijks bezorgd en kunt u per stuk bestellen.

Mag ik ook meer dan 7 maaltijden bestellen?

Vanaf een minimale bestelling van 7 vriesverse à la carte maaltijden kunt u ieder gewenst aantal maaltijden bestellen.

Kan ik een bestelling ook wijzigen of annuleren?

Vriesverse maaltijden: een bestelling à la carte maaltijden kunt u tot 1 werkweek van tevoren wijzigen en annuleren. Een bestelling dinerdozen kunt u tot 24 uur van tevoren annuleren en wijzigen. Warme maaltijden: een bestelling warme maaltijden kunt u tot 24 uur voor de bezorgdag wijzigen en annuleren.

Wat betekent doos 1 en doos 2 op het bestelformulier?

Het invullen van het bestelformulier wijst zich vanzelf. Bij doos 1 en doos 2 vult u het artikelnummer van de dinerdoos die u wilt bestellen in.

Mag ik ook alleen soepen of desserts bestellen?

Soepen en desserts kunnen alleen in combinatie met het minimaal aantal maaltijden worden besteld.

Per hoeveel stuks moet ik soepen bestellen?

Bij een à la carte bestelling van minimaal 7 maaltijden kunt u zoveel soepen bestellen als u wenst.

Kan ik bij een dinerdoos ook 1 maaltijd veranderen?

Een dinerdoos wordt vooraf door apetito samengesteld en kan derhalve niet worden veranderd. Wij adviseren u dan à la carte te bestellen.

Zijn de grote portie maaltijden ook als normale portie te bestellen?

Dit is niet mogelijk. De inhoud van de maaltijdschalen is niet te wijzigen.

Mag ik ook gepureerde en gewone maaltijden door elkaar bestellen?

Gepureerde en gewone maaltijden kunt u door elkaar bestellen.

Bezorgen

Bezorgt apetito in heel Nederland?

apetito bezorgt haar vriesverse maaltijden in heel Nederland aan huis. Vul hier uw postcode in om te checken of we bij u in de regio ook warme maaltijden bezorgen of bel met onze klantenservice (telefoon 0800 – 023 29 75).

 

Wie bezorgt mijn bestelling?

Uw bestellingen worden, zoveel mogelijk, door een vaste servicechauffeur van apetito bezorgd. Alle servicechauffeur hebben een interne opleiding gevolgd en hanteren de wettelijke hygiënevoorschriften. Tevens zijn al onze servicechauffeurs EHBO gecertificeerd.

Op welke dag en welk tijdstip komt de servicechauffeur mijn bestelling(en) bezorgen?

De dag en het tijdstip van bezorgen is afhankelijk van de route die de servicechauffeur rijdt. Bij uw eerste bestelling hoort u van onze klantenservice wat uw vaste bezorgdag , inclusief tijdstip (tijdsblok), wordt. Vriesverse maaltijden worden eenmaal per week bezorgd. Warme maaltijden bezorgen wij zeven dagen per week, 365 dagen per jaar. Dus ook in het weekend en tijdens de feestdagen.

Worden extra kosten voor de bezorging in rekening gebracht?

Voor het bezorgen van de vriesverse en warme maaltijden brengen wij geen extra kosten in rekening.

In welke verpakking ontvang ik mijn bestelling?

Vriesverse maaltijden worden per minimaal 7 stuks in een doos verpakt. Deze doos past in de meeste vriesvakken van een koelkast. Warme maaltijden worden in een thermobox warm bij u thuis bezorgd.

Moeten de vriesverse maaltijden in de vriezer?

De vriesverse maaltijden mogen niet ontdooien voordat u ze bereidt en moeten worden bewaard in de vriezer.

Wat moet ik doen als ik een andere maaltijd heb ontvangen dan ik heb besteld?

Wij verzoeken u in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice.

Bereiden (vriesvers)

Hoe bereid ik de vriesverse maaltijden en soepen?

De vriesverse maaltijden en soepen kunnen op diverse manieren worden bereid. De meest gangbare manieren zijn in een traditionele magnetron of in de apetito Mikrofix magnetron. Verder is bereiding in de oven mogelijk. Voor meer uitleg over de bereiding verwijzen wij graag naar het hoofdstuk ‘bereiding’ in onze catalogus.

Waarin verschilt de Mikrofix van een traditionele magnetron?

In samenwerking met Sharp hebben wij de MikroFix magnetron ontwikkeld. Deze magnetron heeft voorgeprogrammeerde bereidingsprogramma’s voor onze maaltijden. Per maaltijd staat op het etiket aangegeven welk bereidingsprogramma u in moet stellen.

In de catalogus staat vermeld dat ik bij de Mikrofix bepaalde maaltijden handmatig moet bereiden. Wat betekent dit?

Een klein aantal maaltijden kent geen bereidingsprogramma voor deze magnetron. U dient het wattage en de bereidingstijd, die op het maaltijdetiket staan, handmatig in te stellen.

Wat is de bereidingstijd in een traditionele magnetron?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke wattage u de magnetron in moet stellen en hoe lang de maaltijd bereid moet worden.

Moet ik de maaltijden voor het bereiden laten ontdooien?

De maaltijden mogen niet worden ontdooid voor bereiding.

Moet ik voor bereiding gaatjes prikken in de folie?

U mag geen gaatjes prikken in de folie. Wel moet u de folie van de maaltijdschaal aan alle hoeken zover openen dat de maaltijd iets te zien is. Vervolgens vouwt u de folie weer terug over de hoeken.

Waar vind ik de bereidingstijd van de vriesverse soepen?

De bereidingstijd van de vriesverse soepen vindt u in de catalogus onder het hoofdstuk ‘Bereiding’.

Kan een warme maaltijd weer worden ingevroren?

Zowel warm bezorgde maaltijden als vriesverse maaltijd die zijn bereid mogen niet meer ingevroren worden.

Nieuwsbriefinschrijving